حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 82 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

حضرت آیت الله سبحانی در سخنانی در تبیین حدیث مولا امیرالمومنین(ع) درباره شکر خدای متعال، گفتند: قَالَ علی (علیه السلام) أَقَلُّ مَا یَلْزَمُکُمْ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ أَنْ لَا تَسْتَعِینُوا بِنِعَمِهِ عَلَی مَعَاصِیهِ. کمترین و اقل شکر نعمت خدای متعال این است که نعمت هایش را در معاصی و حرام مصرف نکنید.

ایشان گفتند: خدا به ما چشم داده است شکرانه این نعمت این است که در راه حلال از آن استفاده شود، مثلا قرآن خوانده شود، نگاه حلال شود و مانند آن و اگر در راه حرام مصرف کند خلاف شکر است.

معظم له افزودند: برای توده مردم شکر این است که نعمت را در محل خودش و حلال مصرف کند، به عنوان مثال خداوند منان قدرت داده است باید آن را در راه حلال مصرف کنند نه در حرام ولی متاسفانه امروزه عکس است و از قدرت در راه آدم کشی و یتیم کشی استفاده می کنند که همه این ها خلاف شکر است.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در خطبه همام گفتند: مولا امیرالمومنین(ع) هم در خطبه همام به این نکته تاکید کرده است و علاوه بر این در رساله حقوق امام سجاد(ع) نیز که در مورد نعمت های خداست درباره چشم و اعضای بدن و لزوم شکرگزاری آنها نکات بسیار خوبی بیان شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.