حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 82 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه‌فرد، استاد خارج فقه و اصول جامعه المصطفی العالمیه گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین منابع انسانی در تراز نظام اسلامی و برای تحقق اهداف سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از اولویت‌های مهم سند الگوست.

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ایران به برکت قابلیت‌های انسانی و موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی و منابع سرشار، یکی از خاستگاه‌ها و مهدهای اصلی تمدن در جهان بوده و در تاریخ کهن و پر فراز و فرودش، به رغم دشمنی‌ها و تهدیدهای خارجی، به پشتوانه جریان عمیق فرهنگی و استقامت مردمانش، همواره پایدار و سرافراز مانده و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بسترساز توسعه این مهم در ۵۰ ساله آینده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی جعفرپیشه‌فرد، استاد خارج فقه و اصول جامعه المصطفی العالمیه، در گفت و گویی، مخاطبان سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نهادهای سیاستگذار و برنامه‌ریز و همه مردم ایران دانست و گفت: از آنجا که سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سندی بالادستى برای همه اسناد برنامه‌اى کشور و چشم‌اندازها و سیاستگذارى‌هاى کلان کشور است، نهادهای سیاست‌گذار و برنامه‌ریز کشور، مخاطبان اصلی الگو در سطح کلان و در حوزه مأموریت خود هستند اما بر اساس آنچه در سند الگو و در بخش رسالت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران تصریح شده، مخاطبان الگو عموم مردم ایران هستند و باید از ظرفیت عظیم آحاد ملت ایران به ویژه نخبگان در مراحل تبیین، گفتمان‌سازی، مدیریت کلان، اجرا و نظارت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، منابع انسانی از جمله عوامل مؤثر و تحول‌آفرین در راهبری و مدیریت جوامع انسانی است که در شکل‌گیری جامعه‌ای پیشرفته، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ لذا برنامه‌ریزی برای تأمین منابع انسانی در تراز نظام اسلامی و برای تحقق اهداف الگو از اولویت‌های مهم در مرحله اجرای الگو است.

مدیر مسئول مجله گفتمان فقه حکومتی و مدیرعامل موسسه احیای امر طاها بیان کرد: با توجه به نقش تعیین‌کننده مردم در اجرای سند الگو، لازمه تحول و پیشرفت، بیداری آحاد جامعه و یقظه اجتماعی است. بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، همه ما مأمور هستیم برای خدا قیام کنیم و اولین قدم، قیام و بیدار شدن از خواب غفلت است. بیداری آحاد مردم و جامعه اسلامی، خودآگاهی و پرهیز از غفلت، نقطه شروع برای پیشرفت واقعی است. با توجه به اهمیت منابع انسانی، اگر به نقش و جایگاه انسان، درست و دقیق توجه شود در هر زمینه و به‌خصوص در سند الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی پیشرفت، موفقیت قطعی است و این همان مسیر انبیاء، اولیاء و بزرگان دین است.

جعفرپیشه‌فرد تاکید کرد: آنچه مطابق سیره انبیاء مهم است ساختن انسان و یقظه اجتماعی است و تنها با حرکت در مسیر انبیاء و استمداد از الگوهای آنها می‌توان پیشرفت کرد و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مطابق با سیره پیامبران، برای جامعه اسلامی، با آرمان‌ها، اهداف، معیارها و ویژگی‌های اسلامی و به صورت جامع و متقن برای عصر کنونی ترسیم شده‌ و نتیجه تحقق آن، برخورداری از جامعه‌ای آزاد و سرشار از عدالت است جامعه‌اى که مردم در اداره کشور، آینده و پیشرفت خود، نقش و اثر دارند.

وی افزود: جامعه‌اى داراى عزت و استغناى ملى، برخوردار از رفاه و مبراى از فقر و گرسنگى، داراى پیشرفت‌هاى همه‌جانبه، جامعه‌اى بدون سکون، رکود و توقف و در حال پیشروى دائم و در یک کلام سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، زمینه‌ساز جامعه آرمانی است جامعه‌اى که در آن، آرمان‌ها و اهداف اسلامی و آرزوهاى بزرگى که اسلام براى بشر ترسیم کرده تحقق پیدا ‌می‌کند و انسان‌ها می‌توانند در سایه‌سار آن، به کمال معنوی و کمال الهی برسند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.